Strona wygasła! pl.mfirma.eu

Twoja strona nadal znajduje się na serwerze pl.mfirma.eu, ale nie jest widoczna w Internecie dla innych użytkowników. Aby móc w pełni korzystać ze wszystkich funkcji naszego serwisu skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Ok

Magiczna moc witamin na trądzik


Poniżej opisałam witaminy które pomogą tobie przy zwalczaniu trądziku. Każda z nich spełnia pewną funkcje i daje inne efekty. Niektóre lepiej funkcjonują w grupie a inne są nawet niewskazane kiedy występuje u ciebie trądzik.

Witamina A
Witamina A

Witamina A przeznaczona jest do cery trądzikowej lub dojrzałej. Występuje najczęściej w postaci retinolu i jej pochodnych. Poza tym, że przywraca jędrność, elastyczność skóry, zmniejsza niewielkie zmarszczki i opóźnia procesy starzenia, to również redukuje wolne rodniki, ma działanie złuszczające oraz odblokowuje zatkane pory. Ze względu na to, że witamina A uwrażliwia skórę na promienie UV należy ją stosować na noc bądź spożywać wraz z ochronnymi filtrami. Wystawienie takiej skóry może spowodować przebarwienia naskórka. Występujący retinol hamuje wydzielanie sebum co może powodować przesuszanie skóry. Dlatego należy równocześnie stosować kremy nawilżające oraz natłuszczające.

 

Lista produktów spożywczych w których występuje witamina A:

  • tłuste ryby i tran
  • wątróbka
  • pełne mleko
  • masło i produkty mleczne
  • warzywa i owoce takie jak: marchew, pomidor, morele, śliwki, dynie, szpinak, boćwina, zielone warzywa (sałata, zielony groszek, koper, pietruszka)
Witamina B
Witamina B

Witaminy z grupy B są bardzo cenne. Najbardziej ceniona jest witamina B5 znana jako kwas pantotenowy czy pochodna d-pantenol który można znaleźć w kremach poopalaniu bowiem łagodzi ona podrażnienia skóry, przyspiesza gojenie, poprawia wilgotność oraz pigmentację skóry. Wspaniale sprawdza się w przypadku suchej skóry. Jednak dużym plusem jest to, że łatwo przyswajana jest przez naskórek. 

Dla cery trądzikowej zaś najcenniejsza jest witamina B3 zwana witaminą PP, która może zwalczyć takie niedoskonałości jak wypryski, zaczerwienienia, szorstkość, stany zapalne a także trądzik. Już nasze babcie w młodości stosowały maseczki z drożdży, które są bogate w tę właśnie witaminę. W kosmetykach witamina B3 widnieje pod nazwą niacyna niacynamid lub nikotynamid.

 

Oto lista produktów spożywczych zawierających witaminę B3:

  • kapusta
  • marchew
  • szpinak
  • groszek
  • ziemniaki
  • drożdże
  • jabłka
  • pomarańcze
  • ziarna pszenicy
  • chleb biały i pełnoziarnisty
  • makrela
  • mięso wieprzowe i cielęce

 

Ponadto ważną witaminą jest witamina B6 która bierze udział w procesie przemiany białka, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i jego zamianie na witaminę B3.

 

Witaminy B6 najwięcej występuje w:

  • kaszy gryczanej
  • mięsach i wędlinach (kurczak, indyk, wieprzowina)
  • papryce czerwonej
  • ziemniakach
  • szpinaku, kapuście

 

 

Kosmetyki zawierające witaminę C pomagają w walce z trądzikiem młodzieńczym poprawiając i wyrównując jej koloryt oraz neutralizując wolne rodniki. Niestety jest ona wrażliwa na promienie słoneczne dlatego kosmetyki ją zawierające powinno się trzymać z dala od słońca i szczelnie zamknięte. Dostarczona do naszej skóry pobudza syntezę elastyny i kolagenu przez co zwiększa elastyczność ścianek włosowatych. Dzięki temu działa ujędrniająco na naszą skórę. Przyczynia się również do regeneracji witaminy E.

 

Produkty spożywcze zawierające witaminę C:

  • papryka
  • pomarańcza
  • papaja
  • jarmuż
  • brukselka
  • brokuł
  • czarna porzeczka
  • kiwi 
  • truskawki
  • biała kapusta (szczególnie kiszona)
  • mango
  • pomidor
  • natka pietruszki
Witamina E
Witamina E

Witamina E nawilża skórę i chroni ją przed wysuszeniem. Jej niedobór może spowodować przesuszenie skóry, trądzik, zaczerwienienia, słabsze gojenie się ran. Jest jedną z tych witamin która chroni przed starzeniem się skóry nadając jej elastyczność, gładkość oraz niwelując powstawanie tzw. plam starczych na dłoniach oraz twarzy. Reguluje ona również poziom witaminy A w organizmie. Witamina E jest też wśród witamin które rozpuszczają się w tłuszczach dlatego warto zwrócić na to uwagę w swojej diecie. Ze względu na to, iż jest ona wrażliwa na promienie słoneczne warto pamiętać o suplementacji w trakcie lata, gdyż chroni ona naszą skórę przed promieniami UV.

 

Produkty spożywcze zawierające witaminę E:

  • oleje roślinne najlepiej tłoczone na zimno
  • kiełki pszenicy
  • nasiona słonecznika
  • pestki dyni
  • produkty pełnoziarniste
  • migdały
  • orzechy laskowe
  • orzechy włoskie
  • natka pietruszki
  • żółtka jaj
  • mleko
  • warzywa zielone takie jak: brukselka, kapusta, szpinak
  • papryka 
  • czarne jagody (borówka czernica)
Witamina F
Witamina F

Witamina F czyli nienasycone kwasy tłuszczowe są bardzo ważne do funkcjonowania naszego organizmu. Jej niedobór może doprowadzić do powstawania łupieżu, gromadzenia wody w organizmie, spowolnienia odbudowy tkanek u dorosłych. Bierze ona czynny udział w procesie metabolizmu komórek. Jest bardzo ważna w leczeniu trądziku łagodząc jego zmiany oraz pozytywnie wpływa na działanie gruczołów łojowych skóry, przyspiesza gojenie i regeneruje naskórek.

 

Występowanie w produktach spożywczych witaminy F:

  • awokado
  • naturalne oleje roślinne tłoczone na zimno
  • winogrona
  • pomarańcze
  • morele
  • warzywa zielone takie jak: brokuły sałata, szpinak, brukselka, fasolka szparagowa
  • orzechy
  • kiełki pszenicy
  • soja
  • jaja
  • pełne mleko
  • tłuste ryby morskie
  • nasiona słonecznika i dyni
Witamina K
Witamina K

Witamina K jest chyba jedyną witaminą która wspomaga leczenie cery naczynkowej a też tym samym trądziku różowatego. Dzięki temu że wspomaga krzepliwość krwi czyli bierze udział w procesie wytwarzania protrombiny. Dzięki temu hamuje krwawienie wewnętrzne oraz zewnętrzne i przy tym przyspiesza gojenie się ran i siniaków, zmniejsza zaczerwienienia na skórze a także działa antybakteryjnie, przeciwzapalnie, przeciwgrzybicznie. Część witaminy jest wytwarzana przez nasze bakterie flory jelitowej.

 

Występowanie w produktach spożywczych witaminy K:

  • lucerna
  • groszek
  • soja
  • truskawki
  • pomidor
  • brokuły
  • kalafior
  • kapusta 
  • sałata
  • szpinak
  • brukselka
  • szparagi